onsdag 2 mars 2011

Bea.

Bea med Alice i underlandet influerad kreation. I förra årets antikdeckare beskriver hon hur skärpet är gjort av en mask från buttricks(!)
Björk iförd Beas design.
Idag var jag och såg en mycket bra föreläsning av Bea Szenfeld, designer/konstnär. Det var en väldigt rolig föreläsning och jag skrattade många gånger. Hon är nog den mest kreativa människa jag har träffat. Bea använder sig inte bara av tyg när hon syr, utan av allt. Det som imponerade mig mest var faktiskt inbjudningarna som var så himla coola. De var allt från vinylskivor till pepparkakor.
När jag satt där och lyssnade så insåg jag helt plötsligt
-vad i hela fridens namn är det jag har sysslat med? Jag älskar ju vintage och originella plagg så varför består nästan hela min garderob av kläder från kedjorna som H&M. Det är ju Vintage jag gillar! Det som jag har skyllt på är att det inte finns några vintage butiker där jag bor, men vad är det för ursäkt? Nu har jag ställt in helgens monki/malmö shopping och istället så ska jag spara mina pengar till beyond retro.
Ha det så underbart nu måste jag sova.

Read translation HERE

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar